Sportmasszázs


Egy speciális masszázsfajtáról beszélünk, amely magába foglalja a lágy, finom lazító fogásoktól kezdve egészen a mély, erősebb intenzív gyúrásokat is. A kezelés milyenségét sok tényező befolyásolja. Ilyen például a kezelt személy által űzött sportág, az aktuális edzésciklus illetve a kitűzött cél. Mind ezek és még sok más szempont együttes figyelembe vételével lehet a kezelést tökéletesen optimalizálni.
Általánosságban a sportmasszázsról elmondható, hogy felgyorsítja a sejtek regenerációs idejét, javul a sejtek vérellátása, ezáltal fokozódik az anyagcsere. Így a fizikai igénybevétel során felhalmozódott káros anyagcseretermékek kiürülési és elszállítási időszaka lerövidül a szervezetben. Segít megelőzni a sérüléseket, lerövidíti a rehabilitációs időszakot, legyen szó amatőr vagy versenysportról. Használható bemelegítéshez illetve regenerálódáshoz egyaránt. A fő szempont az izomműködés optimalizálásának elősegítése, így az izom teljesítménye akár 30%-al is javulhat.
  • Hipertónus: Az izmok fokozott tónusa, mely a normális határon túlmenő tónusfokozódás.
  • Hipotónus: Az izomzat csökkent tónusa. A gyúrás a csökkent tónusú izmok tonizálására , a fáradt izmok regenerálására, a vérkeringés fokozására, a nyirokkeringés javítására kiválóan alkalmazható fogás. 

Főbb szempontok:

Edzések/versenyek alatt: rövid ideig tartó masszázst alkalmazhatunk két edzésrész között, amikor a sportolónak minden erejére és maximális figyelemre van szüksége.

Felkészítő, bemelegítő masszázs: a verseny előtt 15-20 perccel, mintegy az izomzat bemelegítésére alkalmazható. Relaxáló-, vagy stimuláló (ébresztő) jellegű is lehet. De a sérült izomrész helyét is érintheti a bemelegítő hatás gyorsítása érdekében. Mindez természetesen nem helyettesíti magát a bemelegítést.

Helyreállító masszázs: két versenyszám között, a fáradt izomzat ellazítására és annak következő megmérettetésre való felkészítésére alkalmazható.

Regeneráló masszázs: A felkészülési-, ill. versenyidőszakban legalább heti 2 alkalommal a teljes test átmasszírozása szükséges a fáradt izmok és szellem helyreállításához. A masszázs időtartama, gyakorisága és erősségé mindig a sportoló állapotához igazított.
 
Sérülések megelőzését célzó masszázs: lényegében megegyezik a helyreállító-, ill. regenerációs masszázsokkal, hiszen akkor, ha az izomzat állapota helyreállt, a rövidülések-, izomcsomók szétoszlatásra kerültek a test teljes egésze ellazult állapotba került és így helyreállt a szervezet egyensúlya, úgy nagy eséllyel a sérülések kockázata is jelentősen csökkent. Az extrém erős edzések nagymértékű izomrostkárosodáshoz, megsokszorozódott érzékenységhez vezetnek, ezért ezekben az esetekben tilos rögtön masszázst alkalmazni. Legjobb, ha két nap elteltével vesz részt a sportoló a nyújtó, lazító, regeneráló masszázson.  
 


Cellulitisz masszázs, narancsbőr kezelés


Mi is az a cellulit?
Méreganyagok mindig kerülnek a szervezetbe melyek a zsírszövetben raktározódnak. Megnövekednek a zsírsejtek, lassítják a véráramlást, a nyirokkeringést, ezáltal könnyen felhalmozódnak a káros anyagcseretermékek is. Csak fogyókúrával nehéz megszabadulni a zsírtól, emiatt is fontos a napi bőséges folyadékbevitel.
Következmény: narancsbőr, cellulit, cellulitisz, ízületi fájdalom, fekélyesedés. Elszaporodnak a gombák bélférgek, megtelepednek a baktériumok, (toxinokat termelnek). Anyagcserezavarokra utaló bőrbetegségek alakulhatnak ki, (ekcéma, pikkelysömör). Romlik a vérkeringés és az immunrendszer.
A narancsbőrt okozhatják: öröklött gének, mozgáshiány, helytelen táplálkozás, nem megfelelő minőségű és mennyiségű folyadék fogyasztása, stressz, depresszió. A nyirokrendszer szállítja el a sejtekből és a sejtközti térből a salakanyagot, s ha ez nem működik elégségesen, a salakanyagok felszaporodnak, rontják a sejtek anyagcseréjét.
 
Mire jó a cellulit masszázs?

A gyógymasszőr által alkalmazott cellulit masszázs nem olvasztja el a zsírt, de segít a narancsbőr megjelenésének csökkentésében, tehát a kezeléstől a bőr, egészségesebbé, rugalmasabbá válhat, ezáltal a masszázzsal kezelt terület átmérője csökkenhet. A kezeléstől fogyni nem lehet.
A cellulit a zsírszövetekben felgyülemlett salakanyag. A masszás lényege, hogy megindítsa a zsírsejtekben lévő salak eltávolítását a szervezetből. A masszázs nagy százalékban hozzájárul a narancsbőr eltüntetéséhez. Fontos, hogy naponta 2,5-3 liter folyadékot igyunk, egészségesen táplálkozzunk, és mozogjunk.
Egy hosszú 2-3 hónapos kúrával akár teljesen el lehet tüntetni a narancsbőrt. A striákat, terhességi csíkokat nem lehet eltűntetni ezzel a kezeléssel.
Testalkattól, életmódtól, táplálkozástól, folyadékbeviteltől függően különböző hosszúságú lehet egy kúra. A narancsbőrnek is van több fokozata. Az első stádiumban csak akkor látszik, ha összecsippentjük a bőrt. A látható narancsbőr eltőntetéséhez több honap is szükségeltethetik. A bőr regenerálódásának érdekében a kezelések között 2-3 nap szünet érdemes tartani.

Fontos az életmódváltás, táplálkozás megváltoztatása, megfelelő mennyiségű folyadék bevitele és a rendszeres testmozgás.